torsdag, november 10, 2011

Dagens paradisproblem

Dagens paradisproblem: Hål i sugröret till parasolldrinken.



Öar och dyk

Skönt att höra att Edward sov inatt och till 8 dessutom.

Idag gick vi upp 7 (!) åkte ut på snorkeltur med egen båt, guide och styrman. Vi åkte kring bland de fantastiska sockeryoppsöarna som är som hämtade ur filmen Avatar. Vi fick uppleva fina koraller med en massa liv, bla. Nemo (clownfisk), papegojfiskar, Gil (nåning... Idol), 1,5m lång svart- och blårandig korallrevsorm (otäck och snabb), mm. Ska försöka lägga upp lite bilder.

tisdag, november 08, 2011

Paradis resort




Nu har vi kommit fram till nästa resort. Här är också jättefint. Resorten ligger så öde att det inte gick vägar hit utan vi fick ta en longtail båt på det turkosa havet.


Stranden på vårt nya ställe.



Gigantiska kalkstensklippor ligger i slutet av stranden. Det var lågvatten när bilden togs, så den ger inte riktigt rättvisa till hur vackert det ser ut.

Imorgon ska vi nog ut o snorkla igen :)

måndag, november 07, 2011

Hängmatta - check




På verandan finns det två hängmattor vi ligger i varje dag.

lördag, november 05, 2011

fredag, november 04, 2011

fredag, oktober 08, 2010

Propellerfenomen


YouTube Video

När vi åkte till Bellgrad fann jag detta lilla fenomen.

fredag, juni 18, 2010

Toaletter i Asien

Tänkte mig att samla på mig bilder på ofräscha toaltter under månaden i Vietnam. Men det fanns inte så många.


Hotellet i Hanoi. Det var helt ok hotell annars men man blir nyfiken när det är tejpat ett pappersband med information om att toaletten är rengjord när man kommer om på rummet. Det utgår man väl ifrån när man checkar in?


Nationalparken på Kat Ba. Inte bara natur där ute.

lördag, april 17, 2010

Björnes mottagning




Edward och Lo roar sig på lokal.

Location:F12 Salongen

Shoppingpromenad






Shoppingtur på NK Saluhall.

Location:NK

torsdag, april 08, 2010

Veckan i Trysil

Trysil var snöigt, dimmigt, ibland blåsigt, brasa, förkylning, blandat före, misstänkt vinterkräkis hos två i sällskapet, god mat och gott sällskap med Lisas familj och respektive och barnen.

Edward åkte pulka efter pappa och mamma och solen tittade fram vid ett par tillfällen.

Alltså ganska trevligt!


onsdag, mars 31, 2010

Trysil

Den här veckan är vi i Trysil.














lördag, mars 27, 2010

Hemma

Edward gör sig redo för att hoppa in i taxin från Arlanda.

Nu har vi kommit hem!

Resan med flyget hem gick toppenbra.

Tvätta, packa, handla mat och sen till Trysil på måndag eller tisdag.

Välbehållna i Köpenhamn

Efter 10,5 timmar i luften landade vi precis i Köpenhamn. Sådär skönt jet-laggat förvirrade.

Är det dag eller natt?

Location:Lufthavnsboulevarden,Kastrup,Danmark

fredag, mars 26, 2010

Bangkok

Grand final. Två 140 cm breda sängar bredvid varandra!!
Hotellets trädgård var underbart vacker.
Edward i hotellets lekrum.
Hotellets trädgård.
Enorma lotusblommor!

The Grand Palace
Gigantisk liggande Buddah i guld.
The Grand Palace
The Great Palace. Detta är i riktigt guld.